Tuesday, April 13, 2010

Spring is here!

Apparently spring is here! I said apparently because here in the Nederland the concept is really questionable.

Anyway I decided to make some little change in my apartment and "bring the spring" (in dutch lente) inside of my house! First of all I went to Ikea to buy a new duvet cover for my bed..full of colored flowers of course! I also bought six multi functional nice cups that i can use for ice cream, for fruit or for a pic nic!

To put some "spring" also outside and not just inside, I went to the market to buy some flowers for my balcony. I decided to buy just lightblue and white flowers, daisies and violets..I bought a lot of flowers, but here are so cheap!

And also here on my balcony Ikea helped me!

In fact I bought a couple of lovely chair and a small table for the summer sundays brunch.

Now I just have to plant basil, rosemary and the scented lavander! And my husband gave me a beautiful flowers bouquet for our 7th month wedding anniversary..so I decided to put the flowers in all my vases..a small vase in every room!

So, maybe this kind of spring is not like an italian spring, but I created my personal idea of spring inside and outside my apartment!





A quanto pare la primavera è qui! Ho detto "a quanto pare" perché qui in Olanda il concetto è davvero discutibile. Comunque ho deciso di fare qualche piccolo cambiamento nel mio appartamento e "portare la primavera" (in olandese lente) all'interno della mia casa! Prima di tutto sono andata da Ikea per comprare un nuovo copri piumino per il mio letto .. pieno di fiori colorati naturalmente! Ho anche comprato sei belle coppette multi funzionali che posso utilizzare per il gelato, la frutta o per un pic nic!

Per mettere la "primavera" anche al di fuori, e non solo all'interno, mi sono recata al mercato a comprare dei fiori per il mio balcone. Ho deciso di comprare solo fiori azzurri e bianchi, in particolare margherite e viole..ho comprato un sacco di fiori, ma qui sono così a buon mercato!E anche qui sul mio balcone Ikea mi ha aiutato! Infatti ho comprato un paio di belle sedie e un tavolino per i brunch delle domeniche d'estate. Ora devo solo piantare il basilico, il rosmarino e la lavanda profumata! E mio marito mi ha regalato un bellissimo bouquet di fiori per il nostro 7 ° mese di matrimonio .. così ho deciso di mettere questi fiori in tutti i miei vasi .. un piccolo vaso in ogni stanza!

Quindi, forse questa primavera non è come una primavera italiana, ma ho creato la mia personale idea di primavera dentro e fuori dal mio appartamento!


No comments:

Post a Comment

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...