Wednesday, November 24, 2010

Pink..my new blue?

No, no, don't worry, I'm still a blue fan, but in these days I re-evaluated pink.
I start making a couple of garlands and I have to admit that is really fresh and I like it! As I said I'm still a very big blue fan..I remember as was yesterday..I was 3 and all my little friends were in love for pink.."pink is the Lady's color".."oh, my God" I thought "there's something strange in me, 'cause I like blue!" and in all my drawing I was used to painted myself in blue clothes..with blond hair (because fantasy was always with me!) but in a blue dress!
Anyway I started thinking that would be nice have something pink here..maybe..yes, you're right, a cushion!! I have a couple of pink gradation, and I decided to mix them with grey and my lovely white (I LOVE white in crochet items!). And since I finally learned how to join togheter the small pieces, some friends asked me a tutorial by images..I'm quite scared about it, I don't know if I'm good enough. By this way, I decided to use this new project for the tutorial that will be in italian only (I'm not able with the other code, sorry) but also by using images. 
Wish me luck!
(and sorry for my english..I think that this post is terrible!)


Ilaria Chiaratti 2010


No, no, non vi preoccupate, rimango una grande fan del blu, ma in questi giorni ho rivalutato il rosa.
Ho iniziare a fare un paio di ghirlande in questo colore e devo ammettere che è veramente fresco e mi piace! Come ho detto sono ancora una grande fan del blu..mi ricordo come fosse ieri..avevo circa 3 anni e tutte le mie amichette dell'asilo erano innamorate del rosa.."il rosa è il colore delle femmine" e io pensavo "oh, mio Dio, c'è qualcosa di strano in me, a me piace l'azzurro!" e in tutti i miei disegni ero solita disegnarmi in abiti azzurri.. con i capelli biondi (perché la fantasia non mi e' mai mancata!), ma in abiti azzurri!
Comunque ho iniziato a pensare che sarebbe bello avere qualcosa di rosa..mmm..forse.. sì, giusto, un cuscino! Ho un paio di gomitoli in due gradazioni di rosa, e ho deciso di unirle ad un bel grigio chiaro e al bianco (io AMO il bianco nei lavori all'uncinetto!). E da quando ho finalmente imparato a unire insieme le piastrelline direttamente sul lavoro, alcune amiche mi hanno chiesto un tutorial per immagini..sono abbastanza intimorita, non so se sono abbastanza brava. In ogni caso, ho deciso di utilizzare questo nuovo progetto per il tutorial che sarà solo in italiano (non so usare il codice inglese), ma anche utilizzando le immagini.
Auguratemi buona fortuna!

No comments:

Post a Comment

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...