Tuesday, June 29, 2010

A day in Utrecht

I'm litteraly in love for Utrecht!!
I spent all day with my grandma around the city. After a short visit to Eindhoven fabrics market, we took the train and in 50 minuts we arrived in Utrecht. The weather was really good, a nice temperature after inusual warm days. I don't have a sense of direction but in some way we found the train station exit (the train station is HUGE!) and in 10 minuts we arrived in the city center, ready to eat a good sandwich and a "ristretto" coffee at Coffee Company.
We visited a lot of nice shops, but my favourites are "Prod's and primes" (http://www.prodsandprimes.nl/index1.html) and once again "Waar" (I already mentioned this shop in the post about Amsterdam). In P'n P I found a gorgeous rug for my kitchen that I'm sure it will be an obsession from my italian friends (I know that a lot of them are looking for something similar in Italy). The rug is from House Doctor (http://www.housedoctor.dk/Pages/dan/Forside.aspx) a very nice danish brand..I saw the web site and I love it!!
Anyway, the city is really gorgeous, the curch, the channels, the big squares..I'm so happy about this day, that now I would like to move to Utrecht!!


Rosa @ Coffee Company

Prod's and primes


Waar



New rug!!

Ilaria Chiaratti 2010



Sono letteralmente innamorata di Utrecht!
Ho passato tutto il giorno con mia nonna in giro per la città. Dopo una breve visita al mercato dei tessuti di Eindhoven, abbiamo preso il treno e in 50 minuti siamo arrivate a Utrecht. Il tempo è stato veramente bello, una temperatura piacevole dopo inusuali giorni caldi. Non ho un grande senso dell'orientamento, ma in qualche modo abbiamo trovato l'uscita della stazione ferroviaria (la stazione ferroviaria di Utrecht è ENORME!) e in 10 minuti siamo arrivate nel centro della città, pronte a mangiare un buon panino e un caffe' "ristretto" a Coffee Company.
Abbiamo visitato un sacco di bei negozi, ma i miei preferiti sono "Prod's and primes" (http://www.prodsandprimes.nl/index1.html) e ancora una volta "Waar" (ho già parlato di questo negozio nel post su Amsterdam). Da P'n P ho trovato un tappeto meraviglioso per la mia cucina, che sono sicura sarà l'invidia delle mie amiche italiane (so che molte di loro sono alla ricerca di qualcosa di simile in Italia). Il tappeto è di "House Doctor" (http://www.housedoctor.dk/Pages/dan/Forside.aspx) un marchio danese..ho visto il sito e mi piace moltissimo!
In ogni caso, la città è davvero splendida, la chiesa, i canali, le piazze così grandi piene di baretti...sono così felice di questo giorno, che ora vorrei trasferirmi a Utrecht!

Monday, June 28, 2010

Owl

Sometimes happen that I see something nice (and most of the time I didn't remember where) and I start a kind of "obsession" for that object.
I didn't remember where (exactly!), but I saw a very nice owl pendant necklace and I tried to find this item in internet. Of course my first searching was on Etsy and I found immediately what I was looking for!! Kay, from Pinking-Edge Designs (http://www.etsy.com/shop/pinkingedgedesigns) sended me the owl from North Carolina to Eindhoven in just 6 days!! I recomend you her shop, I love it! 
I already saw a very nice blu ring....




Ilaria Chiaratti 2010

A volte succede che vedo qualcosa di bello (e il più delle volte non mi ricordo dove) e inizio a una sorta di "ossessione" per quell'oggetto.
Non mi ricordo dove (appunto!), ma ho visto una bella collana con un ciondolo a gufo e ho iniziato a cercare questo articolo in internet. Naturalmente la mia ricerca prima e' stata su Etsy e ho trovato subito quello che stavo cercando! Kay, di Pinking-Edge Designs (http://www.etsy.com/shop/pinkingedgedesigns) mi ha inviato il gufo dal North Carolina a Eindhoven in soli 6 giorni! Vi raccomando il suo negozio, mi piace molto!
Ho già visto un anello blu molto bello ....

Wednesday, June 23, 2010

Home, Italy


Ilaria Chiaratti 2010


Tuesday, June 22, 2010

After dinner

Yesterday I had a beautiful day. I spent few hours to Ingrid house, from Wood & Wool stool, and I took a lot of pictures for an italian style magazine, CASA FACILE.
She has a cozy and shining house and she is a very friendly person.


But I spent a lot of time standing up, so yesterday evening I was quite tired..but my dear neighbor Natallia offered me her peppermint and I made a couple of dutch "Verse Munt Thee": hot water, sugar and mint!! Delicious..sorry, lekker!!







Verse Munt Thee
Balcony: h. 21.30

Ilaria Chiaratti 2010


Ieri ho avuto una bellissima giornata. Ho trascorso qualche ora a casa di Ingrid, di Wood & Wool stool, e ho fatto un sacco di foto per una rivista italiana di arredamento, CASA FACILE.
Ingrid ha una casa molto accogliente e luminosa e lei è una persona davvero molto amichevole.


Ma ho passato molto tempo in piedi, quindi ieri sera ero abbastanza stanca..ma la mia carissima vicina Natallia, mi ha  offerto della menta piperita e ho fatto un paio di olandesi "Verse Munt Thee": acqua calda, zucchero e menta! Delizioso..anzi, lekker!

Sunday, June 20, 2010

Amsterdam shopping

One of the thing that I love about Amsterdam is the fact that every time that you go, you can find new amazing shops.
That's happened yesterday. I was in Amsterdam with my husband, my brother and his girlfriend and I found a couple of very nice stores. I want to share with you some pictures that I made and some info about them.




Droog
Staalstraat 7A/B
1011 JJ Amsterdam




WAAR



Una delle cose che amo di Amsterdam è il fatto che ogni volta che si va, si possono trovare nuovi negozi davvero incredibili.
Questo è quello che e' accaduto ieri. Sono stata ad Amsterdam con mio marito, mio fratello e la sua ragazza (che erano qui a trovarci) e ho trovato un paio di negozi molto carini. Voglio condividere alcune foto che ho fatto e alcune informazioni su questi negozi.

Wednesday, June 16, 2010

New wool for my blanket

Yesterday I found some new colors for my blanket..I love them!!







Ilaria Chiaratti 2010


Ieri ho trovati alcuni nuovo colori per la mia coperta..li adoro!!

Tuesday, June 15, 2010

Last friday


Last friday afternoon I received a very good news..
so I decided to celebrate in an uncommon way..bread and Nutella!!

Lo scorso venerdì pomeriggio ho ricevuto una bellissima notizia..
così ho deciso di festeggiare in un modo non comune .. pane e Nutella!


Ilaria Chiaratti 2010

Monday, June 14, 2010

Crochet and style



My blanket, 67 pieces (by now..)

Ilaria Chiaratti 2010

Saturday, June 12, 2010

Thursday, June 10, 2010

Flowers-Theraphy (pictures)





Ilaria Chiaratti Photography 2010

Flowers-Theraphy

Today I'm on "flowers-theraphy"! Probably because the weather sucks...(ops!).
I had this nice yellow gerberas bouquet that I bought a couple of days ago. At first I decided to put all the flowers just in one vase but today I change my mind: I want some flowers in all my apartment, I want spring in here!! So, I collected all my vases (and bottles), and I put the gerberas in every rooms..that's a very nice and relaxing theraphy!





Ilaria Chiaratti 2010

Oggi sono in fase "fiori-terapia"! Probabilmente perché il tempo fa schifo...(ops!).
Avevo questo bel mazzo di gerbere gialle che ho comprato un paio di giorni fa. In un primo momento ho deciso di mettere tutti i fiori solo in un vaso, ma oggi ho cambiato idea: voglio dei fiori in tutto il mio appartamento, voglio la primavera qui dentro! Così, ho raccolto tutti i miei vasi (e bottiglie), e ho messo le gerbere in tutte le stanze...una terapia molto bella e rilassante!

Monday, June 7, 2010

From Flickr: Prajna Seetan illustrator

" Every artist has the luck to live in a own world full of creatures and wonderful things....mine world is poetic and paradoxical!"
Prajna Seetan
http://laltraanimadiishin-ishin.blogspot.com/
http://www.flickr.com/photos/34195941@N05/




 










" Ogni artista ha la fortuna di vivere in un mondo tutto proprio ricco di creature e cose meravigliose.... il mio è poetico e paradossale! "
Prajna Seetan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...