Friday, June 7, 2013

How to display the holiday pictures || IDA & Photosì #1

INTRO
I'm very happy today to show you my latest work collaboration, a project with Photosì, the famous leading Italian company in the photo printing market.
I have the great opportunity to try their products and using them in my house, like I did for this project {you can find the original post here}.
Are you curious to try? Click here for more infos about PrintUP, the App that allows you to order photo prints from your iPhone, whenever you want and wherever you are.
Enjoy it!

Sono molto felice oggi di mostrarvi la mia ultima collaborazione di lavoro, un progetto realizzato con Photosì, la famosa azienda italiana leader nel mercato della stampa fotografica.
Ho la grande opportunità di provare i loro prodotti e il loro utilizzo in casa mia, come ho fatto per questo progetto {potete trovare il post originale qui}.
Siete curiosi e volete provare anche voi? Cliccate qui per maggiori dettagli su Printup, l'app che permette di ordinare stampe fotografiche direttamente dall' iPhone.
Buon divertimento!

✚ ✚ ✚ ✚ ✚ ✚

I have to admit that I have a total addiction: I love making pictures.
And it's something that I do since I was ten years old and I got my first camera. During the years I developed a passion for interior styling {that now is also my job!} and I really like make compositions in my own house, using objects and colors. 
For this first project I decided to make a composition using..the holiday pictures! Sometimes the moment of "showing the pictures to friends and family" is a kind of modern torture..hours and hours of landscapes, dishes with food and monuments, displayed using a computer and {of course} explained in every single details.
What's the trick to make this moment more appealing? 
Print the best ones, make a REAL selection of what you liked during the trip and that worth a view. Then, try to create a composition that catches the eye, maybe adding travel memories or your personal journal that could be read as a complement.
In this case I decided to print only black and white pictures {these are on my personal facebook page}, and they have been made during a holiday in Thailand. I made a simple garland of pictures, just using twine and paper tape and I inserted the others in big glass vases. I added some memories, like a paint and a Buddha that we bought during the trip and the travel journal. 
And the best part is that this vision is "interactive"..everyone is invited to see, touch and share!




Devo ammettere la mia totale dipendenza: mi piace fare foto.
Ed è una cosa che faccio da quando avevo dieci anni e ho ricevuto in regalo la mia prima macchina fotografica. Nel corso degli anni ho sviluppato una passione per l’interior styling {che ora è anche il mio lavoro!} e mi piace molto realizzare composizioni in casa mia, utilizzando oggetti e colori.
E per questo primo progetto, ho deciso di fare una composizione utilizzando..le foto delle vacanze! A volte il momento di "mostrare le foto ad amici e parenti" è una sorta di tortura moderna..ore e ore di paesaggi, piatti ricolmi del cibo più disparato e monumenti, il tutto visualizzato utilizzando un computer {spesso lento} e, naturalmente, spiegato in ogni singolo dettaglio.
Qual è il trucco per rendere questo momento più attraente?
Stampare le foto migliori, fare una VERA selezione di quello che è piaciuto durante il viaggio e che merita una visione. E infine, cercare di creare una composizione che catturi l'occhio, magari aggiungendo ricordi o il vostro diario di viaggio, che potrebbe essere letto come una specie di accompagnamento.
In questo caso ho deciso di stampare solo immagini in bianco e nero {queste le ho prese dalla mia pagina personale di Facebook}, e sono state fatte durante una vacanza in Thailandia. Ho realizzato una semplice ghirlanda di immagini, usando spago e nastro di carta e ho inserito le altre in grandi vasi di vetro. Ho aggiunto alcuni ricordi, come un piccolo dipinto e un Buddha che abbiamo comprato in loco e il diario che ho scritto mentre eravamo in viaggio.
E la parte migliore è che questa visione è "interattiva"..tutti sono invitati a vedere, toccare e condividere!


post1


7 comments:

  1. Brava Ilaria! Sembra una piccola installazione artistica "domestica"!
    ;-)

    ReplyDelete
  2. hai ragione... guardare così le foto è tutta un'altra cosa!!

    ReplyDelete
  3. quando poi le foto son così belle...

    ReplyDelete
  4. Buonissime idee come al solito!

    ReplyDelete
  5. Belle le foto, bella l'installazione... insomma, bello tutto come sempre
    Serena

    ReplyDelete
  6. Complimenti...
    http://ohmydesignstyle.blogspot.it/

    ReplyDelete

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...