Wednesday, December 3, 2014

Crochet idea: how to use yarn leftovers

Few days ago I took a closer look to my yarn cabinet {the one in the living room} and I noticed a lot of yarn leftovers from previous projects. If you're a crocheter like me or a knitter you know very well what I mean: we're always full of leftovers and we're always looking for ideas on how to use them in a creative way.
You know how much I love blankets {to me in a house they are NEVER too much!}, so I decided to use a trick my mom teached me years ago: use at the same time two set of yarns, one as a base and the other one that gathers all the leftovers. This way the work is more thick and fast! I decided to use the Rapido plus in white as a base {it's the same of the Rapido I'm selling, but thicker and I'm thinking to add to the shop next year} and to make a sort of "rainbow" with the leftovers.
I think I beated my record with this project: I started on sunday and I finished it yesterday evening! The final size is around 70cm x 100cm and the pattern is very simple and I already use it in other projects.
What do you think, do you like it? Do you have other ideas you want to share?


Qualche giorno fa mi sono messa ad osservare attentamente il contenuto dell'armadietto dei filati {quello che ho nel living} e ho notato di avere un sacco di avanzi da progetti precedenti. Se anche voi come me siete uncinettatrici o vi dilettate con la maglia, sapete molto bene a cosa mi riferisco: siamo sempre piene di avanzi e costantemente alla ricerca di idee su come usarli in modo creativo.
Sapete anche quanto io ami le coperte {secondo me in una casa non ce ne sono MAI troppe!}, così ho deciso di usare un trucchetto che mi ha insegnato mia mamma anni fa: usare due set di fili contemporaneamente, uno come base e l'altro che invece raccoglie tutti gli avanzi. In questo modo il lavoro è più spesso e anche più veloce! Ho deciso di usare il Rapido plus bianco come base {è lo stesso del Rapido che vendo io ma più spesso e sto pensando di aggiungerlo al negozio il prossimo anno} e fare una sorta di "arcobaleno" con gli avanzi.
Credo proprio di aver battuto il mio record con questo progetto: l'ho iniziato domenica e ho finito giusto ieri sera! La dimensione finale è di circa 70 cm x 100 cm e il pattern è molto semplice e l'ho già utilizzato in altri progetti.
Che ne dite, vi piace? Avete altre idee che volete condividere?





Picture styling: Ilaria Chiaratti for 
IDA Interior LifeStyle, 2014.
All images of this post are styled & shot by me. 
Thank you for sharing/ linking / pinning with love & care.

19 comments:

  1. Noooooo! Bellissima! La resa del filo di base con l'aggiunta di fili di colore diverso è spendida! Grazie per la dritta :-)

    ReplyDelete
  2. It looks amazingly beautiful!!! I love this blanket so much....

    ReplyDelete
  3. oooooohhhhhh!! così semplice ma così d'effetto... ho giusto un sacco di bianco e tanti avanzi colorati...

    ReplyDelete
  4. So sweet! Such a good choice of colours, as always.

    ReplyDelete
  5. Great idea!I'm going to try to use your technique one of these days!Thanks a lot!:)

    ReplyDelete
  6. L'idea è ottima e la coperta è proprio bella, complimenti!!!

    ReplyDelete
  7. Bellissima e riciclosa..non si potrebbe chiedere di più :)

    ReplyDelete
  8. E' davvero molto bella, a me piace molto.
    Ora ho un altro progetto da aggiungere per utilizzare gli avanzi delle lane. Grazie!
    Mary

    ReplyDelete

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...