Monday, January 25, 2016

Monstera love


Happy new week! I'm on my way to Paris, to attend the Maison&Objet fair with a bunch of cool blogger friends. I will share later this week my impressions and my pictures. 
In the meanwhile I show you the last green friend of the Happy House that I bought last week in a garden center close to Eindhoven. I chose few new plants to replace the three that I accidentally killed {I'm sorry, I swear}. While I was there I saw a beautiful collection of Monstera and I decided to buy one: it's so beautiful and I love the shape of the giant leafs. Do you have suggestions for me about the care? 


Felice nuova settimana! Sono diretta a Parigi, per partecipare alla fiera Maison&Objet con un gruppo di amiche blogger. Condividerò alla fine di questa settimana le mie impressioni e le mie foto.
Nel frattempo vi mostro l'ultima amica verde della Happy House che ho comprato la scorsa settimana in un centro di giardinaggio vicino a Eindhoven. Ho scelto alcune nuove piante per sostituire le tre che ho accidentalmente ucciso {sono davvero dispiaciuta, giuro}. Mentre ero lì ho visto una fantastica collezione di Monstera e ho deciso di comprarne una: è così bella e adoro la forma delle foglie giganti. Avete suggerimenti da darmi riguardo a come curarla?


Picture styling: Ilaria Chiaratti for 
IDA Interior LifeStyle, 2016.
All images of this post are styled & shot by me. 
Thank you for sharing/ linking / pinning with love & care.

5 comments:

  1. Sulla bellezza concordo..sulla cura..ahimè. anche io ho spesso degli incidenti..contagiata dalla moda urban jungle ho acquistato delle fodere a tema green su h&m..una proprio con la monstera..spero sopravviva:-)

    ReplyDelete
  2. Love that plant! The leaves are amazing! It's so decorative
    http://soldenochedecocrochet.blogspot.com.ar/

    ReplyDelete
  3. Io mi sono decorata dei cuscini dipingendo una foglia enorme di Monstera... per la sopravvivenza delle piante ti consiglio di tenerle lontano da fonti di calore, innaffiarle una volta settimana circa, pulire con un panno umido le foglie una volta al mese e per il resto dovrebbero far da se...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...dimenticavo...è il caso di alloggiarla in un vaso più grande...

      Delete
  4. Gorgeous greenery! Sadly not the person to be giving house plant care... I kill all indoor plants. The most recent was an indestructible (I thought) succulent.

    ReplyDelete

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...