Thursday, April 21, 2016

Brabantia #LOVENATURE


The smell of the cleaning laundry on the sun is one of my favourite, along with the grass just cut and the skin after a dive in the sea.
I do the laundry every three days {alternately our clothes and Enea's}, and I use a fast {mostly cold} program, to save time and money. 
Now that the good season is finally here, I can take advantage of the sun! Normally I was used to hang out the laundry on a foldable rack, but it takes a lot of space and my renovation plans for the patio are still in progress.
The Wallfix from Brabantia is the perfect solution for whom has a limited space outside like me, but that wants to help the environment and save some money. 
#LOVENATURE is the perfect name for the campaign: in fact Brabantia will plant a tree for every Wallfix or Droogmolen sold.   
While I was in Milan Alberto fixed it on the wall and yesterday I had the opportunity to try it. Of course Enea loved it! It was time to wash the hamam towels and I created a sort of "tent" for him. Stay tuned for the "patio file" updates ;)


Il profumo della biancheria pulita al sole è uno dei miei preferiti, insieme con l'erba appena tagliata e la pelle dopo un tuffo in mare.
Faccio il bucato ogni tre giorni {alternativamente i nostri vestiti e quelli di Enea}, e uso di solito il programma veloce {per lo più a freddo}, per risparmiare tempo e denaro.
E ora che la bella stagione è finalmente arrivata, posso approfittare del sole! Normalmente ero abituata a stendere la biancheria su uno stendino pieghevole, ma mi porta via un sacco di spazio e i lavori di restyling del patio sono ancora lontani, anzi lontanissimi.
Il Wallfix di Brabantia è la soluzione perfetta per chi ha uno spazio all'aperto limitato come il mio, ma che vuole aiutare l'ambiente e risparmiare qualche soldino. 
#LOVENATURE è il nome perfetto per la campagna in corso: infatti Brabantia pianterà un albero per ogni Wallfix o Droogmolen venduto.
Mentre ero a Milano Alberto lo ha montato al muro e ieri ho avuto l'opportunità di provarlo. Naturalmente a Enea è piaciuto moltissimo! Era il momento di lavare gli asciugamani hammam e ho creato una sorta di "tenda" per lui.
Rimanete sintonizzati per nuovi aggiornamenti sul "file patio" ;)



Picture styling: Ilaria Chiaratti for 
IDA Interior LifeStyle, 2016.
All images of this post are styled & shot by me. 
Thank you for sharing/ linking / pinning with love & care.

2 comments:

  1. Ciao, seguo da tempo il tuo blog, è davvero piacevole. Oltre a farti i complimenti volevo ringraziarti: anche io ho un piccolo giardino, e trovo che sebbene utili i classici stendipanni siano scomodi e bruttini, così dopo averlo visto nel tuo post ora acquisterò Wallfix. Grazie per l'idea!

    ReplyDelete
  2. Oh my, what a great idea! Is it as practical and great as it seems? We have a pull-out line but it needs replacing...

    ReplyDelete

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...