Friday, May 27, 2016

DIY :: draining rack//record holder


We don't have a proper place for our records and player, so the result is that we don't use it anymore {and Enea that wants to touch everything doesn't help}.
It's a pity because we have a small collection and we really like the sound of these old LP's.
I thought to use the new vintage cabinet as a "station", even if the idea is to move it upstairs. But well, now it's here and it's better to use it!
I spray painted the old draining rack from Ikea and I transformed it into a record holder. The player is hidden behind the letter board {as I really don't like the color} but the position is very convenient. 
Time to play some music again!


Non abbiamo un posto specifico per i nostri dischi e per il giradischi, quindi il risultato è che non lo usiamo più {ed Enea che vuole toccare tutto non aiuta}.
È un peccato, perché abbiamo una piccola collezione e ci piace molto il suono di questi vecchi LP.
Ho pensato di utilizzare il nuovo mobiletto vintage come "postazione", anche se l'idea è di spostarlo al piano di sopra. Ma insomma, adesso è qui ed è meglio usarlo!
Ho dipinto con la bomboletta spray il vecchio scolapiatti Ikea e l'ho trasformato in un porta dischi. Il giradischi è nascosto dietro al quadro {visto che il colore è orripilante} ma almeno è a portata di mano.
È ora di suonare di nuovo un po' di musica!



Picture styling: Ilaria Chiaratti for 
IDA Interior LifeStyle, 2016.
All images of this post are styled & shot by me. 
Thank you for sharing/ linking / pinning with love & care.

8 comments:

  1. yes, a great idea to keep records, so cool! we have a little collection too and the sound of the records it's almost terapeutic, isn't it? ;)

    ReplyDelete
  2. Che bella idea! Ho lo stesso scolapiatti, magari un giorno ci faccio un "revamp" pure io, peccato che non ho LP da mettere...

    ReplyDelete
  3. A great idea! And lovely colour too...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! Yes, same old beautiful turquoise ;)

      Delete

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...