Monday, September 12, 2016

Denim Drift color of the year for 2017







Color experts from AkzoNobel have selected a shade of blue called Denim Drift as the color of the year for 2017. And for me that I love all the shades of blue is like heaven! 
This specific color is more "dusty" and greysh and what I like most is that can be very elegant but at the same time playful, it all depends on the color palette you choose: for a sophisticated look I suggest copper, brass or marble, for a fun interior, yellow and peach.



And Denim Drift reminded me the color I first picked for my studio wall, do you remember? In this case the contrast with the coral cabinet worked well! 
Now that I have to move Enea's room here in the attic {I tell you more in the next weeks} I'm thinking to use again this color, maybe on contrast with yellow mustard and black and white.

So, what do you think of Denim Drift? Hate or love?



Ph. Ilaria Chiaratti


Gli esperti del colore di AkzoNobel hanno selezionato una tonalità di blu chiamato Denim Drift come il colore dell'anno per il 2017. E per me che amo tutte le sfumature di blu è puro paradiso! 
Questo colore specifico è abbastanza "polveroso" e tendente al grigio e quello che mi piace di più è che può essere molto elegante, ma allo stesso tempo giocoso, tutto dipende dalla palette dei colori che si sceglie di abbinare: per un look sofisticato suggerisco rame, ottone o marmo, per look più giovane e informale, giallo e pesca.

E il Denim Drift mi ha ricordato il colore che avevo scelto per il muro del mio studio, vi ricordate? In questo caso il contrasto con l'armadietto corallo funzionava divinamente! Ora che devo spostare la camera di Enea qui in mansarda {vi svelo di più nelle prossime settimane} sto pensando di utilizzare di nuovo questo colore, magari in contrasto con giallo senape e bianco e nero.


Allora, cosa ne dite di Denim Drift? Odio o amore?




1 comment:

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...