Wednesday, November 23, 2016

HP printed interiors forum and the new IDA sneak peek


Last month I was supposed to join a very special event organized by HP in Barcelona, but my pregnancy condition decided differently and I had to stay home. The suitcase was already at the entrance, and I was super excited, so you can imagine how disappointed I was.
The two days event was focussed on Printed Decoration and how HP is developing this new growing section in the interior design market using the Latex Printing Technology. A key point for the client satisfaction is the customization and the digital printing is the best answer: you can work with wallpapers, canvas or self-adhesive vinyls to create and make everything in the house more personal and unique. The possibilities are endless!

I had the chance to try to print my own new logo on canvas {a little preview!!} and I'm so pleased with the result! I used it to customized a moodboard for my new workspace area and I'm going to use the leftovers to cover the book of ideas 2017.
And I'm sure HP will continue to surprise us in the future!






Il mese scorso avrei dovuto partecipare a un evento molto speciale organizzato da HP a Barcellona, ma la mia condizione di donna in gravidanza ha deciso in modo diverso e sono dovuta rimanere a casa. La valigia era già pronta all'ingresso e io non vedevo l'ora di partire, quindi potete immaginare la mia delusione.
L'evento, che è durato due giorni, era focalizzato sulle stampe dedicate al mondo dell'interior e su come HP sta sviluppando la tecnologia di stampa in lattice per questa nuova sezione in crescita nel mercato del design di interni. Un punto chiave per la soddisfazione del cliente è la personalizzazione, e la stampa digitale è la risposta migliore: si può lavorare con materiali diversi come carta da parati, canvas o adesivi vinili per rendere ogni ambiente più personale e unico. Le possibilità sono infinite!

Ho avuto la possibilità di provare a stampare il mio nuovo logo su tela {una piccola anteprima!!} e sono davvero soddisfatta del risultato! Ho usato questo campione per realizzare una moodboard per la mia nuova area di lavoro e ho intenzione di utilizzare gli avanzi per ricoprire il libro delle idee 2017.
E sono sicura che HP continuerà a stupirci in futuro!




Picture styling: Ilaria Chiaratti for IDA Interior LifeStyle, 2016.
All images of this post are styled & shot by me. 
Thank you for sharing/ linking / pinning with love & care.




8 comments:

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...