Friday, December 2, 2016

The new Happy House attic III


Step by step the works for Enea's new bedroom are coming to an end.
My old studio is now divided in two different spaces thanks to the glass wall {waiting for a second coat of white}. The project is a little different than the initial idea: instead of the wood wall, I decided to paint it using the Flexa denim drift. The color palette is more or less the same, but there will be no yellow couch, as it seems is not available anymore and I don't like the grey version for this room.
But you can see the yellow accents in the Muuto lamp and in the HAY plaid. I love the contrast with the wall, is exactly what I had in my mind. We still need to install the lightblue shelves {the ones I had in the kitchen, remember?} and I have to paint with the black chalk paint the dresser. Nothing too complicated, I'm confident we can finish on time for Enea's second birthday! 


Passo dopo passo i lavori per la nuova cameretta di Enea stanno volgendo al termine.
Il mio vecchio studio è ora diviso in due spazi differenti grazie alla parete di vetro {che sta aspettando una seconda mano di bianco}. Il progetto è un po' diverso rispetto l'idea iniziale: invece che coprire la parete con il legno ho deciso di dipingerla utilizzando il denim drift di Flexa. La palette è più o meno la stessa, ma non ci sarà il divano giallo, a quanto pare non è più disponibile e non mi piace la versione grigia per questa camera.
Ma gli accenti di colore giallo sono rimasti comunque nella lampada Muuto e nel copriletto HAY. Mi piace il contrasto con la parete, è esattamente quello che avevo in mente. Dobbiamo ancora installare le mensole azzurre {quelle che avevo in cucina, ricordate?} e devo dipingere con la pittura lavagna nera il comò. Niente di troppo complicato, sono fiduciosa di poter finire in tempo per il secondo compleanno di Enea!



(this post was sponsored by Made in Design, thank you for supporting the sponsors who allow me to create beautiful and unique contents for you)



Picture styling: Ilaria Chiaratti for IDA Interior LifeStyle, 2016.
All images of this post are styled & shot by me. 
Thank you for sharing/ linking / pinning with love & care.



1. 2. 3. 4. 5. 6




3 comments:

  1. Love the yellow against the blue. And oh, I want a glass wall somewhere in my home...

    ReplyDelete
  2. Che bello Ila, è tutto meraviglioso. E la palette di colori è perfetta. Sono sicura che Enea apprezzerà tantissimo!
    un abbraccio
    Vale

    ReplyDelete

★ Thank you so much for your comment! ★
Ilaria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...